• Zakodowany Dzień Kropki z Uczymy Dzieci Programować

          • UDP - Uczymy Dzieci Programować

            Oddział Przedszkolny bardzo kreatywnie obchodził Dzień Kropki🌕 Było głośne czytanie 📖, kodowanie na macie z kubeczkami i krążkami oraz wykonywanie prac plastycznych. Ale przede wszystkim była świetna zabawa, sprawdźcie sami

          • Zakodowane zasady ruchu drogowego znam, bo o bezpieczeństwo dbam z Uczymy Dzieci Programować

          • UDP - Uczymy Dzieci Programować

            Dzisiejszy poranek uczniowie klasy 2a spędzili w bibliotece szkolnej na zajęciach przeprowadzonych w ramach programu "Uczymy Dzieci Programować". Temat naszego spotkania brzmiał "Zasady ruchu drogowego znam, bo o bezpieczeństwo bardzo dbam". Podczas dyskusji opowiadaliśmy o różnych sygnalizacjach świetlnych, 🚦 bezpiecznym poruszaniu się,🚶‍♀️🚶 znakach drogowych,🚸 a także o kodowaniu. Drugoklasiści mieli do wykonania dwa zadania: 1 - za pomocą otrzymanych koordynatów odgadnąć rysunek; 2 - zakodować drogę do celu, odwiedzając po drodze wskazane miejsca. To była świetna nauka przez zabawę

          • Kolorowa Pani Jesień - czym są warunki w programowaniu? z Uczymy Dzieci Programować

          • UDP - Uczymy Dzieci Programować

            25 września uczniowie kl. 2b uczestniczyli w zajęciach bibliotecznych organizowanych w ramach programu "Uczymy Dzieci Programować". Realizują temat "Kolorowa Pani Jesień - czym są warunki w programowaniu?" uczniowie wykonali kilka jesiennych zadań. Były puzzle, 🧩 układanie obrazków wg współrzędnych,🖼️ a także "wyprawa" do lasu 🌳🌲w poszukiwaniu jesiennych darów natury.🍁🍄🍂
            Do zobaczenia na kolejnym spotkaniu w bibliotece.
          • Jesienne sudoku z Uczymy Dzieci Programować

          • UDP - Uczymy Dzieci Programować

            Uczniowie klasy 2b wzięli udział w kolejnych zajęciach bibliotecznych, odbywających się w ramach programu Uczymy Dzieci Programować. Na uczniów czekało kilka jesiennych zadań, dzięki którym:

            - utrwalili znajomość nazw drzew i ich owoców,

            - za pomocą słownej rymowanki stworzyli kod odzwierciedlający wizerunek drzewa,

            - ułożyli kubeczkowe wieże, korzystając z zakodowanych liści.

            Na koniec wspólnie ułożyliśmy sudoku ze 100 kubeczków :-)

          • Poznajemy się, wspólnie tworzymy zasady z Uczymy Dzieci Programować

          • UDP - Uczymy Dzieci Programować
             

            3 października klasa 1a wzięła udział w zajęciach bibliotecznych z kodowaniem w tle. Po zapoznaniu się z podstawowymi zasadami dzielnie przystąpili do przygotowanych zadań. Zobaczyli również, że zakodować można nie tylko przedmioty, ale również i ludzi, czego przykładem byli ich koledzy i koleżanka. Na matach do kodowania powstały piękne, uśmiechnięte buźki, a zaraz potem kubeczkowe wieże. To była świetna zabawa.

            Zajęcia odbyły się w ramach programu "Uczymy Dzieci Programować".

          • Jesienne gry z Uczymy Dzieci Programować

          • UDP - Uczymy Dzieci Programować
             

            5 października uczniowie klasy 2a ponownie odwiedzili bibliotekę szkolną. W tym dniu czekało na nich owocowo-warzywne sudoku, dzięki któremu ćwiczy się: koncentrację, logiczne myślenie, spryt i szybkość. To była świetna rozgrywka

            Zajęcia z kodowania odbyły się w ramach programu Uczymy Dzieci Programować

          • Jesienne skarby na dłużej zachowane z Uczymy Dzieci Programować

          • UDP - Uczymy Dzieci Programować

            "Jesienne skarby na dłużej zachowane" - czyli kolejne spotkanie w ramach programu Uczymy Dzieci Programować. Podczas dzisiejszej wizyty w bibliotece na uczniów czekało nowe wyzwanie. Tym razem losowali współrzędne do zadania matematycznego, po rozwiązaniu którego zamieniali działanie na kortinik w odpowiednim kolorze. Na końcu zgadywaliśmy co przedstawia powstały obrazek. A Wy wiecie?

          • Co przygotowała dla nas Pani Jesień z Uczymy Dzieci Programować

          • UDP - Uczymy Dzieci Programować
             

            Spryt, szybkość, współpraca i logiczne myślenie - to cechy niezbędne do rozegrania jesiennego sudoku. Uczniowie z klasy 1a poradzili sobie znakomicie i ukończyli zadanie z kodowania przed czasem.

            W drugiej części spotkania mogli przejrzeć księgozbiór dostępny w bibliotece szkolnej

          • W poszukiwaniu Pani Jesieni z Uczymy Dzieci Programować

          • UDP - Uczymy Dzieci Programować

            28 września klasa 2a miała kolejne zajęcia biblioteczne z cyklu: „Uczymy dzieci programować”. Dziś dowiedzieliśmy się czym są warunki w programowaniu analizując i układając drogę na macie do kodowania. Dodatkową atrakcją było budowanie, jak najwyższych wież z kubeczków.

          • Code Week'owa wieża z Uczymy Dzieci Programować

          • Code Week 2023 z Uczymy Dzieci Programować

            11 października gośćmi 🚶🚶‍♀️🚶‍♀️🚶‍♂️ naszej szkoły byli uczniowie z Zespołu Szkół Specjalnych. Podczas spotkania w bibliotece szkolnej wysłuchali opowiadania "Noc w bibliotece" 🌚🏬 przedstawionego w teatrzyku kamishibai. Jak się okazało bohaterowie opowiadania 🐱🐖🐖🐖👸ukryli się w Bibliotece i uczniowie ruszyli na ich poszukiwanie. Akcja zakończyła się sukcesem 👏👏👏 i mogliśmy przystąpić do drugiej części spotkania. Tym razem, w ramach programu "Uczymy Dzieci Programować", nasi goście musieli zbudować jak największe wieże.🗼 Również Panie otrzymały zadanie - zbudowanie Code Week'owej wieży. Wszyscy wspaniałe się spisali i na zakończenie spotkania otrzymali drobne upominki🍬

          • Poznajemy europejskie kraje z Uczymy Dzieci Programować

          • Code Week 2023 z Uczymy Dzieci Programować

            12 października uczniowie klasy 2a wykonali kolejna zadania 👏 w ramach programu Uczymy Dzieci Programować. Tym razem układaliśmy z puzzli mapę Europy, 🧩🌍by następnie porozmawiać o charakterystycznych elementach danego kraju. 🏟️🗼🛵🚲

          • CodeWeek 2023 w instrukcji słownej ukryty z Uczymy Dzieci Programować

          • Code Week 2023 z Uczymy Dzieci Programować

            Uczniowie klasy 2a wykonali kolejne zadanie w ramach CodeWeek 2023 z Uczymy Dzieci Programować

          • 11 edycja w kodzie binarnym ukryta z Uczymy Dzieci Programować

          • Code Week 2023 z Uczymy Dzieci Programować

            Grupa uczniów z klasy 6a wykonała zadanie "11 edycja w kodzie binarnym ukryta z Uczymy Dzieci Programować". Podczas spotkania utrwalaliśmy wiedzę na temat odczytywania impulsów przez komputer. Za pomocą kodu 0 i 1 (kod binarnego) uczniowie odgadli numer edycji Code Week.

          • Zakodowane emocje z Uczymy Dzieci Programować

          • Code Week 2023 z Uczymy Dzieci Programować

            Uczniowie klasy 2b wykonali kolejne zadanie w ramach programu Uczymy Dzieci Programować. Dzisiejsze spotkanie w bibliotece rozpoczęliśmy od kodu muzycznego - do tego celu wykorzystaliśmy plastikowe buteleczki wypełnione różnymi ziarnami. Musieliśmy, w takt muzyki, wybić rytm zapisany na krążkach.

            W drugiej części spotkania rozmawialiśmy o emocjach i staraliśmy się je przyporządkować do odpowiednich kolorów. Ćwiczyliśmy również techniki relaksacyjne i niwelujące złe emocje.

          • Różne sposoby na stworzenie kodu z Uczymy Dzieci Programować

          • Code Week 2023 z Uczymy Dzieci Programować

            Wykonaliśmy kolejne zadanie - poznaliśmy różne sposoby na stworzenie kodu z Uczymy Dzieci Programować. Poznane kody: sterowanie gestem, sterowanie słowem, kod muzyczny - wykorzystanie dźwięków, kod stworzony z piktogramów.

          • Biegany kod z Uczymy Dzieci Programować

          • Code Week 2023 z Uczymy Dzieci Programować
             

            Uczniowie klasy 1a wykonali kolejne zadanie w ramach programu Uczymy Dzieci Programować.

            Dzisiejszy temat to "Biegany kod z Uczymy Dzieci Programować". 🏃‍♀️🏃Zadanie nie było proste, gdyż uczniowie musieli zbudować identyczną wieżę, 🏗 jaką zbudowała Pani bibliotekarka. Utrudnienie stanowiła tablica zasłaniająca ową wieżę. Zadaniem uczniów było podbiec do tablicy, 🏃‍♀️🏃wziąć 1 kubeczek,🥛 zapamiętać budowę wieży,🤔 wrócić do swojej drużyny i zbudować identyczną wieżę.

            To była świetna zabawa 👏👏👏

          • Kodujemy w Scratchu z Uczymy Dzieci Programować

          • UDP - Uczymy Dzieci Programować
             

            Uczniowie klasy 3a, podczas zajęć z informatyki, tworzyli napisy w Scratchu.

          • Kodujemy w Scratchu z Uczymy Dzieci Programować

          • UDP - Uczymy Dzieci Programować
             

            Uczniowie z klasy 3a gr. 2, podczas zajęć z informatyki, tworzyli napisy w Scratchu.

          • Tworzymy sieć z Uczymy Dzieci Programować

          • Code Week 2023 z Uczymy Dzieci Programować
             

            W dzisiejszych czasach trudno się obejść bez Internetu. Bardzo często ciężko odróżnić, czy zamieszczane informacje są prawdziwe czy stanowią fake newsy. To samo tyczy się wielu osób, które próbują nawiązać z nami znajomość.

            Uczniowie klasy 6a zostali zaproszeni do biblioteki na zajęcia o wyżej wspomnianej tematyce, przeprowadzone z wykorzystaniem kodowania. Młodzież, podczas słuchania informacji dotyczących Internetu, musiała zdecydować, czy przekazane informacje są prawdziwe, fałszywe, czy się z nimi zgadzają lub będą je sprawdzać. Na koniec w parach losowali kolory nitek przeplecione pod matą i próbowali zgadnąć, czy oboje ciągną za te same końce. Wielu z nich się zdziwiło, gdyż mimo wyboru tego samego koloru wyciągały zamiast jednej, dwie nitki.

          • Labirynt do zwycięstwa z Uczymy Dzieci Programować

          • Code Week z Uczymy Dzieci Programować
             

            Czasami aby dotrzeć do mety należy pokonać wiele przeszkód. Uczniowie klasy 7a, podczas zajęć bibliotecznych musieli pokonać labirynt. Jednak o rzucie kostką decydowało dobrze wykonane zadanie związane z kryptografią. To świetna, zdrowa rywalizacja, przy której wszyscy wspaniale się bawili.

          • Kodowanie z długopisami i drukarkami 3D z Uczymy Dzieci Programować

          • UDP - Uczymy Dzieci Programować
             

            W dniu 23.10.2023 r. uczniowie klasy IIIA wybrała się na wycieczkę do Wrocławia. Podczas wyjazdu zwiedzili Stadion Tarczyński Arena, Muzeum Śląska Wrocław oraz uczestniczyli w warsztatach „Laboratoria Przyszłości”.

            Warsztaty „Laboratoria Przyszłości” realizowane w ramach największego w Polsce projektu edukacyjno-technologicznego. Uczniowie pracowali z nowoczesnym sprzętem. Poprzez pracę z długopisem 3D rozwinęli wyobraźnię przestrzenną i umiejętności manualne, a stworzone przez uczniów projekty zachwyciły prowadzących warsztaty. Dzieci zapoznały się również z budową drukarki 3D, właściwościami wydruków oraz typami materiałów, z których można drukować.
          • Programowanie z robotem Photon z Uczymy Dzieci Programować

          • UDP - Uczymy Dzieci Programować

            W dniu 23.10.2023 r. uczniowie klasy IVA wybrali się na wycieczkę do Wrocławia. Podczas wyjazdu zwiedzili Stadion Tarczyński Arena, Muzeum Śląska Wrocław oraz uczestniczyli w warsztatach „Laboratoria Przyszłości”.

            👉 Podczas warsztatów uczestnicy uczyli się podstaw programowania oraz obsługi robota Photon. Uczniowie mogli kontrolować ruchy robota i wykonać powierzone im zadania. To nie tylko zabawa, ale także cenna nauka, która rozwija umiejętności logicznego myślenia, kreatywności, pracy zespołowej i pracy z technologiami przyszłości.

            👉 Podczas warsztatów korzystaliśmy z okularów VR.

            👉 Chętni uczniowie zbudowali swoje modele z klocków Korbo.
            👉 Bardzo atrakcyjna okazała się podłoga interaktywna smartfloor, która umożliwiła uczniom aktywne zaangażowanie i interakcję w procesie nauki. Dzięki wbudowanym czujnikom ruchu i dotyku podłoga reaguje na ich działania, tworząc dynamiczne i angażujące doświadczenie edukacyjne. Uczniowie skorzystali z szerokiego wachlarza aplikacji wspierających procesy uczenia się, rozwoju logicznego myślenia, spostrzegawczości oraz koordynacji ruchowej.
          • Wyklejane zakodowane z Uczymy Dzieci Programować

          • UDP - Uczymy Dzieci Programować
             

            W czasie wolnym uczniowie chętnie kodują poprzez wyklejanie kodów. To kolejna atrakcja w bibliotece

          • Wspólny taniec symbolami zakodowany z Uczymy Dzieci Programować

          • Code Week z Uczymy Dzieci Programować
             

            Uczennice z Kółka Czytelniczego odtańczyły zakodowany układ i tym samym wykonały zadanie w ramach projektu Uczymy Dzieci Programować.

          • Korzyści z nauki kodowania dostrzegamy, z Uczymy Dzieci Programować świetną zabawę mamy

          • Code Week z Uczymy Dzieci Programować
             

            Uczniowie klasy 3a wzięli udział w zajęciach bibliotecznych, podczas których wykonali zadanie "Korzyści z nauki kodowania dostrzegamy, z Uczymy Dzieci Programować świetną zabawę mamy". Uczestnicy zajęć starali się wskazać dyscypliny i sytuacje w których możemy kodować, bardzo często nie zdając sobie sprawy z tego, że taką czynność wykonujemy.

          • Zdrowo, na sportowo z Uczymy Dzieci Programować

          • Code Week z Uczymy Dzieci Programować
             

            Uczniowie klasy 3a, podczas zajęć bibliotecznych, utrwalali wiadomości na temat znaczenia sportu dla organizmu. W ramach programu Uczymy Dzieci Programować wykonywali różne ćwiczenia - te zakodowane na macie oraz te pochodzące z książki "Dino joga". Uczniowie mogli wybrać czy wykonują pozycję z krążków czy z książki. W ten sposób prezentowaliśmy pozycje, m.in.: drzewa, pokojowego wojownika, deski, deski bocznej.

          • Uczymy Dzieci Programować
          • W programie „Uczymy Dzieci Programować” naukę kodowania traktujemy, jako z góry zaplanowany proces, gdzie każde działanie wynika z poprzedniego i jest wstępem do kolejnego. W propozycjach aktywności przygotowanych przez autorkę programu, Annę Świć zabawy około programistyczne wplatane są do codziennych aktywności dydaktycznych, niezależnie od realizowanych aktualnie treści, czy posiadanych narzędzi dydaktycznych. Można kodować na edukacji matematycznej, społecznej, językowej, artystycznej. Można kodować wyłącznie offline lub łącząc aktywności unplugged z pracą z wykorzystaniem robotów edukacyjnych, długopisów 3D i sprzętu komputerowego.

            Z programem „Uczymy dzieci programować” nauka podstaw programowania będzie dla dzieci wartościową, wszechstronnie rozwijającą lekcją i świetną zabawą, a dla nauczycieli doskonałą okazją do poszerzenia swoich kompetencji w zakresie wykorzystywania narzędzi TiK w procesie dydaktycznym.